من لی غیرک

سلام خوش آمدید

کتاب‌چین

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۴ ب.ظ

یاد دارم در ایام پیشین که من و دوستی چون دو بادام مغز در پوستی صحبت داشتیم ناگاه اتفاق مغیب افتاد پس از مدتی  که بازآمد عتاب آغاز کرد که  در این مدت قاصدی نفرستادی گفتم دریغ آمدم که دیده قاصد  به جمال تو روشن گردد و من محروم

یار دیرینه مرا گو بزبان توبه مده                 که مرا توبه بشمشیر نخواهد بودن

رشکم آید  که کسی سیر نگه در تو کند     باز گویم نه کس سیر نخواد بودن

                                                                             *****

 

حیلت رها کن عاشقا، دیوانه شو، دیوانه شو

واندر دلِ آتش درآ، پروانه شو، پروانه شو

هم خویش را بیگانه کن، هم خانه را ویرانه کن

وآنگه بیا با عاشقان، هم‌خانه شو، هم‌خانه شو

رو سینه را چون سینه‌ها هفت آب شو از کینه‌ها

وآنگه شراب عشق را، پیمانه شو، پیمانه شو

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی

گر سوی مستان می‌روی، مستانه شو، مستانه شو

گر چهره بنماید صنم، پُر شو از او چون آینه

ور زلف بگشاید صنم، رو شانه شو، رو شانه شو

یک مدتی ارکان بُدی، یک مدتی حیوان بدی

یک مدتی چون جان شدی، جانانه شو، جانانه شو

                                                                                  *****

 

منم که دیده به دیدار دوست کردم باز

چه شکر گویمت ای کارساز بنده نواز

نیازمند بلا گو رخ از غبار مشوی

که کیمیای مراد است خاک کوی نیاز

ز مشکلات طریقت عنان متاب ای دل

که مرد راه نیندیشد از نشیب و فراز

طهارت ار نه به خون جگر کند عاشق

به قول مفتی عشقش درست نیست نماز

در این مقام مجازی به جز پیاله مگیر

در این سراچه بازیچه غیر عشق مباز

به نیم بوسه دعایی بخر ز اهل دلی

که کید دشمنت از جان و جسم دارد باز

فکند زمزمه عشق در حجاز و عراق

نوای بانگ غزلهای حافظ از شیراز

 

 

 

 

 

 

 


فرض را بر این گرفتم که  سه دوست از جنس شاعر کنار هم نشسته‌اند و اشعارشان را من باب دوست تقدیم به یکدیگر کرده و می‌سرایند..از دوستی‌ها از گله‌ها و ...

در این چالش از کتاب‌چین وقتی جمعی ناچیز از کتاب‌هایم رو دور خود جمع کرده بودم فکرم رسید چه شخصیتی بهتر از شاعر و چه گفت و گویی بهتر از شعر

امیدوارم از من پذیرا باشند و انتخاب شعر ها به مذاقتان خوش بیاید..

دعوت شده توسط حوراجان

 و همچنین دعوت می‌کنم از سحر عزیز و اریبهشت جان

  • yasna sadat

نظرات (۷)

  • هیـ ‌‌‌ـچ
  • چه زیبا و دل‌نشین و دل‌چسب :)

    پاسخ:


    ممنونم ممنونم
    و چه کامنت دل‌چسبی😊

    چقدرم متفاوت شده اين پست هيچ كس سراغ كتاب شعر نرفته بود تا جايي كه مي‌دونم:)

    پاسخ:
    ئه چه خووب:))
    همیشه حس متفاوت بودن رو خیلی دوست داشتم🥰

    سلام 

    متفاوت ترین کار رو خوندم :)

    البته هنوز دو سه تا کار رو ، قشنگ  خوندم :)))

    ولی خب کار همه بجز تو و شباهنگ اکثرا داستان گونه بود تا جاییکه یادمه و هنوز فرصت نشده کامل  برم همه پست ها رو بخونم مگه امشب تک تک برم  سر بزنم :)

    آفرین بر خلاقیت:)

    اصلا زمین در دستان آدم های خلاق است :)

    آفرین سادات جانم ❤

     

     

     

    +

    منم که دیده به دیدار دوست کردم باز 

    چه شکر گویمت ای کارساز بنده نواز 

     

     

    پاسخ:
    سلام عزیزم:)

    امیدوارم در عین متفاوت بودن خوب و موثر هم بوده باشه^_^

    مچکرم مچکرم😍😍

    چقدر این‌که بهت بگن خلاق خوش‌حال کننده‌ست❤☘🥺

    :*
  • ... S҉A҉H҉A҉R҉
  • عزیزدلممممم چقدر قشنگ و جذااااااااب 

    خلاق جانم👌🏻🌺

    کیف کردم واقعا رفیق

    مرسی از دعوتت باعث افتخااااااره😍❤❤❤❤❤

    پاسخ:
    سحر جااااانم😍😍
    مرسی مرسی مرسی به اندازه قشنگی ۱۵ آذر🤩


    ای جاااانم پست قشنگت خوندن خواهد داشت حتما🥰🥰🥰
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • کتاب شعر هم ایده جالب و متفاوتیه:-)

    به قول نسرین فکر کنم هیچ کس به فکر کنار هم چیدن شاعرها نبود:-)

    پاسخ:
    متشکرم حورای عزیزم:*♥️

    آه امیدوارم شخص دیگه‌ای ننویسه متفاوت باقی بمونم:)))

    خدای من:)

    فکر کنم تنها شرکت‌کننده‌ای هستی که به جای متن از شعر برای کتاب‌چینی استفاده کرده نه؟

    چجوری به ذهنت رسید این؟:)

    پاسخ:
    اره تا جایی که می‌دونم همین‌طوره^_^( ذوق:D)


    نوشتن این چالش به نظرم خیلی سخت می‌اومد:))
    بعد از دیدن کتاب‌های شعرم با خودم گفتم چی بهتر از این*_*
  • جوزفین مارچ
  • به صورت خیلی ملیح و دلنشینی، خودتی و خاص. شیوه‌ات با هرکسی فرق داره و این از سرتاسر وبلاگت مشخصه، مخصوصا همین پستت :)

    پاسخ:
    جوزفین عزیزم من:)

    عزیزم عزیزم عزیزم
     مرسی که لطف داری بهم و  تبدیلم کردی به یک لبخند بزرگ♥️😭

    ارسال نظر

    تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
    من لی غیرک

    می شود من بگویم خدایا
    تو بگویی جان دل؟!