من لی غیرک

سلام خوش آمدید

آن‌چه نیاموختم

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷ ب.ظ

قبلا اینجا پرسیده بودم حاضری فرزندی داشته باشی دقیقا مثل خودت در برابر پدر و مادرت؟

خیلی‌ها از جمله خودم جوابشون منفی بود اون روز

اما حرف امروزم خطاب به خانواده‌هاست و تاثیرشون روی زندگی‌مون

 که دوست داشتم چه رفتارهایی ازشون ببینم و ندیدم یا چه چیز هایی می‌خواستم ازشون یاد بگیرم و نگرفتم

اگه جای اون‌ها بودم بهش یاد می‌دادم همیشه مهربون بودن و گذشتن از کارها و رفتار آدم‌ها خوب نیست..

گاهی باید یقه آدمها رو گرفت و حتی زد تو گوششون!

بهش یاد می‌دادم تحت هیچ شرایطی اعتماد به نفسش رو از دست نده

خودش رو همون جوری که هست بپذیره و دوست داشته باشه و بخاطر مشکلاتش از بقیه خجالت نکشه و قایم نشه!مخصوصا توی بچگی سعی در قایم کردن مشکلش نداشته باشه

بهش یاد می‌دادم همیشه مواظب ناراحت نشدن بقیه بودن  مهم نیست..

به ناراحت و اذیت شدن خودت بیشتر بها بده و اینقدر بخاطر بقیه به خودت رنج وارد نکن...

این و هم بگم که خودم در این یتد نگرفتن ها بسیار سهیم هستم..

شما دوست داشتین چه رفتاری رو یاد می‌گرفتین از بچگی و نگرفتین؟

  • yasna sadat

نظرات (۱۳)

  • هیـ ‌‌‌ـچ
  • دوست داشتم بهم یاد داده بشه که عاشق خودم باشم و اینو تازه فهمیدم که چقدر عاشق خودم نیستم و دارم سعی می‌کنم اینو در خودم تقویت کنم و به بقیه هم بگمش :)

    پاسخ:
    خیلی اصل مهمیه

    چقدر می‌چسبه خود آدم از ته دل قربون صدقه خودش بره..
    حتی با وجود کم و کاستی‌هاش...

  • ... S҉A҉H҉A҉R҉
  • خیلی باهات موافقم 

    دلم میخواست بهم یاد بدن قوی بودن و که دربرابر مشکلات زندگی کم نیارم،دربرابر آدمهای مختلفی ک باهاشون برخورد خواهم داشت محکم باشم و از دست دادن آدمایی ک تو تصورم ازشون بت ساختم ضربه روحی نشه برام:)

    پاسخ:
    سحرجانم:)


    اوهوم...
    ولی انگار برخورد با این آدم‌هایی که هر روز یه چهره جدیدتر از خودشون نشون می‌دن  هرچند مفابله باهاش رو بلدش باشی بازم غافلگیرت می‌کنه...

    اینکه من خیلی ارزشمندم

    اگر هر راهی و رفتی و شکست خوردی بهت افتخار میکنیم که جسارت داشتی و کاری و شروع کردی نتیجه اصلا مهم نیست!

    پاسخ:
    خیلی خیلی ارزشمند...

    درسته..

    تصمیم گیری و مسئولیت پذیری 

    یاد نگرفتم

    هیچوقت یاد نگرفتم 

    پاسخ:
    واقعا وقتی می‌خوایم یه تصمیم مهم بگیریم انگار عذاب نازل شده😑

    همون‌قدر سخت..
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • من یه زمانی یه لیست داشتم از چیز‌هایی که قراره بهشون یاد بدم. حرف‌هایی که باید بهشون بگم و حرف‌هایی که نباید بهشون بگم:-)

    نمی‌دونم چی شد که دیگه بی‌خیال اون لیست شدم:/

    پاسخ:
    خیلی کار جالبی می‌تونه باشه حورا

    مخصوصا خوندنش واسه مخاطبش در آینده..

    مرسی بابت تلنگر دوباره ات :)

     

    خیلی چیزها :)

    یکیشون خجالتی بودنم رو :))

    که مانع همه چیزم شد !

    البته الان به نسبت اون سالها  بهتر شدم شکر خدا ولی اونموقع های که لازم داشتم خجالتی و کم رو نباشم متاسفانه بودم و کسی از خانواده ام نفهمید :)

    پارسال بود یا دو سال پیش خواهر بزرگم بهم گفت کاش زمان بچگیت این چیزها رو میدونستیم ، اونوقت الان اینجایی نبودی که هستی !!

     

    سلام بر سادات گل ❤

    وقتت خوش و روزگارت بر وفق مراد ❤

    پاسخ:
    سلام سلام:)
    وارانِ خوبم😍

    ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه‌س خیلی خوبه که الان بهتر از پس این موضوع  بر میای...
    ولی واقعا آدم وقتی به گذشته بر می‌گرده و مرور می‌کنه واسه لحظه‌هایی که بخاطر خجالت از پس کاری بر نیومده حرصش می‌گیره:))

    مچکرم عزیزم همچنین❤😘

    بنظرم برای خیلی ها اینکه تو بچگی بتونه کار کنه و یه پولی دربیاره لذت بخشه منتها تربیت های امروزی اصلا آمادگی برای زندگی آینده نیست در واقع بهترین دوران اعتماد به نفس و لذت آمادگی برای زندگی در آینده و اینکه حس استقلال نسبی داشته باشه رو بخاطر حساسیتهای زیاد از روی دوست داشتن خانواده ها از بچه هاشون میگیرن

    پاسخ:
    دقیقا همینه
    پایه اعتماد به نفس بخش بزرگیش تو بچگی و توسط خانواده شکل می‌گیره.
    این بچه بزرگ می‌شه و توی جامعه نمی‌تونه خودش رو وفق بده با شرایط موجود..

    سلام اوالاد خوشبختانه یا متاسفانه آینه والدین هستن و این باید هشداری برای شیوه تریبت  ما بزرگان باشه!

    پاسخ:
    ئههه سلااام:))
    خوش برگشتین بعد سااال‌ها

    اوهوم...

    مگر اینکه خود بچه یه جایی متوجه بشه و نجات بده خودش رو از این آینه بودن تو مورد منفی!

    اینکه خودم رو همون‌طور که هستم بپذیرم و بابت نقص‌ها و کمبودهایی که توی ایجادشون نقشی نداشتم خودم رو سرزنش نکنم.

    پاسخ:
    هوووم.
    چقدر طفلکی می‌شیم وقتی بخاطر کمبودهایی که توی به وجود اومدنش نقشی نداشتیم خودمون و روحمون رو اذیت کنیم...

    احتمالا جوابم مثبت باشه ولي مي‌دونم كه چند ساله بچه خلفي نيستم براشون و خب دلايل متعددي داره.

    اميدوارم مادري باشم كه وجود فرزندش رو از مهر سرشار كنه و بهش اعتماد به نفس و ازادگي رو ياد بده.

    دوست داشتم محبت كردن، خلاق بودن، ارتباط درست برقرار كردن، نترسيدن و نرنجيدن روب يشتر و بهتر ياد مي‌گرفتم. و اينكه خودم رو بيشتر از بقيه دوست بدارم.

    پاسخ:
    خیلی حس خوبیه که بپذیری بچه‌ای مثل خودت داشته باشی..

    قطعا تو مادر خیلی خوبی خواهی بود و بچه‌هات خیلی خوش ‌به حالشون می‌شه😍😍مثل خودت دانا و دوست داشتنی..

    چقدر این درخولست خود رو بیشتر دوست داشتن ویژگی مشترک بیشتری‌هامونه...
    پاسخ:
    ان شاءالله گه همین‌طور خواهد بود:)
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • سلام 

    به چالش کتاب‌چین بلاگردون دعوتت کردم:-)

    خوشحال میشم بنویسی^__^

    پاسخ:
    سلام حوراجانم

    مرسی از دعوتت عزیزم😍😍
  • سر به هوا ...
  • یادمه یه اقای میگفت محبت کردن زیاد خیانت به فرزنده  آبندش تباده میشه این شیوه تربیت نیست:)))

    پاسخ:
    خیلی وقت‌ها بخاطر دوست داشتن‌های زیاد پیش میاد این چیزها:)

    ارسال نظر

    تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
    من لی غیرک

    می شود من بگویم خدایا
    تو بگویی جان دل؟!